Waarvoor maak ik een afspraak

Dat corona veel uitdagingen met zich meebracht, hoeft niet gezegd te worden. Ook in ons lokaal bestuur zorgde dit voor wijzigingen. Alle diensten gingen werken op afspraak. Verschillende afdelingen, zoals onze vrijetijdsdiensten, schakelden al terug over op vrije toegang. Dienst Burgerzaken schakelt vanaf 1 maart over op een hybride systeem, waarbij je voor bepaalde producten een afspraak moet maken en voor andere zaken ook welkom bent zonder afspraak bij het onthaal en de snelbalie. Alle andere diensten in het gemeentehuis blijven op afspraak werken.

Zonder of mét afspraak?
Voor bepaalde producten hoef je geen afspraak te maken, voor andere wel.

Wel afspraakZonder afspraak bij Onthaal
  • Concessies
  • Erkenning
  • Euthanasie en laatste wil
  • Geslachtswijziging
  • Huwelijk
  • Naamswijziging
  • Nationaliteit
  • Aanvragen omwisselen rijbewijs EU of niet-EU
  • Vreemdelingen, seizoensarbeiders, verblijfskaarten
  • Afhalen rijbewijs
  • Afgeven affiches 
  • Afvalkalender, sticker geen reclamedrukwerk 
  • Afhalen bestuurderspassen voor taxidiensten
  • Maken van een afspraak
  • Meldingen
  • Geschenkcheques
Een afspraak maak je via afspraak.moorslede.beZonder afspraak bij Snelbalie
 
  • Aanvragen/afhalen attesten dienst Bevolking of akten dienst Burgerlijke Stand (bijvoorbeeld bewijs van leven,  bewijs van samenstelling van het gezin...) 
  • Aanvragen en afhalen e-ID en Kids-ID
  • Geschenkcheques
  • Aanvragen en afhalen reispas
  • Aanvragen rijbewijs
  • Adreswijziging

Snelbalie
Het onthaal en de snelbalie vind je meteen bij het binnenkomen van de dienst. Wie niet tijdens de vrije openingsuren kan langskomen, kan ook voor de producten die verkrijgbaar zijn aan de snelbalie een afspraak maken via afspraak.moorslede.be.

Je hoeft niet ver te lopen, ons Thuisloket is altijd open!
Veel attesten en aktes vind je terug op ons www.moorslede.be/thuisloket
.


Contactinformatie